Direktlänk till inlägg 2 april 2012

Jaha

Av Anton Eriksson - 2 april 2012 01:52

Efter en o annan påbackning ska jag sätta in mitt ord för fotboll och andra bollsporter här..

Ja iaf ibland när man diskuterar Rally o andra liknande sporter så sitter de alltid minst en som e sportintresserad o vrålar att de e bara att gasa o bromsa i dessa sporter...

Detta gör mej lite irriterad då man faktiskt måste svänga oxå, Men iaf dessa som gör detta påstående är ofta något fruktansvärt inkompetenta om man sätter dessa i samma situation då de inte har samma förståelse för att en bakhjulsdriven bil i 170-200km/h inte har fullt väggrepp och skulle de skulle knyta ihop bilen med närmaste Ek av högsta kvalitè! Jo utan dom tror på fullaste allvar att köra rally e som att åka på vanlig väg lite fortare... Men i vilket fall jag må inte köra rally men jag har iaf lekt rallybil med mina bilar o efter ett tags idiotsladdande o fulla varvtal e man mer än slut! Koncentrationen är på högsta nivå till 100% då ett snedsteg kan vara livsförödande och ska man likna detta med fotboll? jo ett felsteg kan laget tappa en poäng eller i värsta fall bryta lilltånageln som de nyss målat.. De e tamejfan larvigt att fullvuxna karlar springer runt i knähöga strumpor och jagar som vettvillingar efter en handsydd läderkula som indiska barnarbetare knåpat ihop för 63öre, O ojojoj om di ramlar! Vilken tragedi! Arma tanke om de råkar stuka sig!! Ve o Förbannalse! poff automatiskt sjuksriven i 34år! Detta är alltså vuxna karlar vi talar om! Jag kan dra en kort liknelse. En välkänd motocross åkare vid namn Travis Pastrana började sin Freestyle tävling med en bruten handled! o om inte jag missminner mej så hoppar dessa tokar högt så inni helvete på sina crossar? Ja iaf så i mitten av tävlingen klantade han sig och slog ikull så ekrarna sjöng halleluja i stämmor och han bröt andra handleden 1,5 timme senare satt han på hojjen igen och körde lika hårt endå! Det kallar jag tävlingsanda! Visst ett litet medlidande måste jag visa för fotbolls spelarna de gör faktiskt fruktansvärt ont o stuka sej osv men inte fan e man borta så länge? de känns lite klent.. O sen en till sak på tal om småfåglar.. Den mest Fysiska krävande sporten e Ryttare o sen CROSS! vettifan vart fotboll ligger men vakna upp förhelvete ni som anser er vara män för ni kickar på en boll.. 

En vän till mej gjorde den bästa kommentator insatsen när vi råkade komma in på fotbollsspelande:

-Oj nu har den blåa gubben bollen

-nä nu tog den röda gubben bollen o sprang åt andra hållet!

Mer komplicerat än så bör de icke vara!

Men iaf detta är min mening i det hela! eftersom jag är totalt ofascinerad av fotboll så tycker jag såhär tar någon illa upp and my work here is done! skämt åsido 

Idrott luktar svett Sport luktar bensin!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anton Eriksson - 12 maj 2014 03:30

Finns det någon dag som låter så föraktad som Måndag? Bara just o höra måndag får en o vilja börja spy... Finns nog ingenting jag hatar så otroligt mycket som en måndag hur fan kan man avsluta något så härligt som en helg med först söndag som bara ...

Av Anton Eriksson - 22 januari 2014 01:03

Jaha ta o göra ena försök o riva liv i bloggaluring. vill varna känsliga läsare för mitt språkbruk. jaha har vart inne o läst på några andra bloggjävlar o vafan läser man?! Jo om den ena som käkat en bulle i Flen o den andra har köpt nya skosnör...

Av Anton Eriksson - 21 februari 2013 21:56

sidär nu skramla ja igång bloggen igen! dessvärre blir de lite ändringar men det märker ni. Ja idag va ja inne på Marieberg o köpte ny mus till datorn o den funk.... TRODDE NI DE SJÄLVA ELLER??? I'M BAAAACK ARGARE ÄN NÅGONSIN! Massor med spänna...

Av Anton Eriksson - 7 maj 2012 00:10

jaha de va då tamejfan inte igår man skrev här.. men iaf mina ilskna inlägg kommer att fortsätta! Så nu till min historia. Polaren skulle lägga ner sin vattenskoter i den lokala sjön när överste skithuves fru kommer och gapar att där fick man min...

Av Anton Eriksson - 2 april 2012 02:37

Som ni kanske läst så är mina inlägg rätt fyllda med ilska och rent utsagt en del hat men ni som läser ska icke känna er träffade då jag inte menar några vänner visst kanske de där med fotbollsstridigheterna men jag ser inte de som blodigt allvar men...

Presentation

Guddagens mitt namn e Anton och tänkte skriva ut lite utav mina bravader i livet i hopp om att lugna ner mej en skvätt.. observera att mitt typ av/språk och ordval är lite udda:p

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards